fredag 13 juli 2012

Totalt misslyckat i Holsvattnet!

Under dom timmarna som jag och Niklas var ute på Holsvattnet lyckades vi med bedriften att bara få en enda Abborre,  och hur vi än letade efter dom i normala fall lättfunna stimmen så misslyckades vi totalt med detta. Om detta berodde på den vind som rådde eller vattentempen vet jag inte, men det får väl bli fler försök framöver.
Efter avslutat fiske i Hollsvattnet lämnade jag av Niklas hemma och for hem och bytte fiskegrejer och for sedan ner till Lule älv för några timmars laxfiske, och två stycken hade jag på under kortare tid.

Kvällen efter var vi så tillbaka nere vid älven och efter några timmar hade jag en kortare kontakt med en lax som tyvärr lossnade efter några sekunder.

För tillfället finns det riktigt mycket lax i Lule älv och skulle bara Vattenfall öka vattenföringen så skulle garanterat vi få upp laxarna på land.

Ha det gött/ Roger S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar