tisdag 26 juni 2012

3 års förtrollning är bruten

ÄNTLIGEN, så lyckades jag landa en lax, 2010, och 2011 blev år då jag inte lyckades fånga någon blanklax, och med detta som bakgrund tog jag beslutet att inte fiska efter lax under 2012, men det beslutet rev jag upp igår då jag, Niklas Hallenbo och Tobias Öhgren for upp till Torneälven och det vackra Matkakoski för fiske under kvllen och natten, för mig blev resultatet 4 kontakter med lax och en mindre fisk på 4,3 kg landad. Niklas fick en på 7 kg och Tobbe blev utan...






























Nu har man drabbats av laxsjuka igen, och jag tror det blir något till besök vid den vackra gränsälven i öster, fisket var inte riktigt på topp under tien vi var där och Bodengänget fick 50% av laxarna som kom upp.
Dock skulle vi ha varit där tidigare under kvällen, för mellan 18:00 och 19:00 så var det mycket lax igång...

Ha det gött/ Roger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar