fredag 29 juni 2012

Matkakoski 28-29/6-2012

Jag anländer till byn Matkakoski strax före kl 13:00, bär ner mina fiskegrejer till älven och passerar "postlådan" där loggboken ligger, konstaterar att det under morgonen och förmiddagen tagit ganska många laxar med topp på 15 kg. Drar igång mitt fiske och ganska snabbt får jag på en större fisk som drar ut stora delar av min lina från rullen innan den "kliver av"...detta med att tappa fiskar fortsätter ytterligare med 3 fiskar innan jag strax före kl 17:00 landar en fin lax på 6 kg.





















Nu får jag ha en lååång kafferast innan jag får fortsätta att fiska, under den tiden hinner Micke Sundquist, Mats Öberg, Patrik Johansson, Niklas Hallenbo och Tobbe Öhgren anlända. 
Först ut att få en lax är Niklas.














När vi kommer tillbaka med hans lax så ser vi att även Micke har fått en lax.





















Och här ser vi dom tillsammans.














Senare på kvällen får även Mats och Patrik fick laxar under kvällen, Benny, Sebastian och Petter Walsås anländer vid kl 23-tiden, efter att vi for hem så fick Micke och Sebastian var sin lax.



















Matkakoski är helt klart värt fler besök.

Ha det gött/ Roger S

2 kommentarer:

  1. Sebbe landade en fin lax på 6.9 kg och tappede en större efter en stunds drillning. Jag hade också på en i ungefär samma storlek som tyvärr vann efter några minuters kamp.

    SvaraRadera