onsdag 18 april 2012

Premiären är överstökad!


Nu är årets premiär i Luleälv avklarad! Resultatet blev 3 Laxar på ca 2,5 kg, ca 12 kg och en på ca 5....Till detta var jag nära att lägga en fin Havsöring, men den ville inte som jag och klev av kroken bara någon dm från håvgarnet...
Sammanfattningsvis så konstaterar jag att "Roger's sten" fortsätter att leverera och vara en bra fiskeplats.
Iom att det just nu släpps mycket vatten genom Bodens kraftverk så pressas säkert mycket fisk ner mot området precis ovanför Överskeppningen, detta visas av dom fångster jag hann med på den korta tid som jag fiskade (ca 50 minuter) Isläget är som följer, is kvar längs stränderna från kraftledningen ovanför stentippen och ner mot Överskeppningen i Råbäcken, där det fortfarande ligger is över hela älven, ta det försiktigt om ni går ut på iskanterna, och ha isdubbar på dig!
Ha det gött/ Roger S

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar