söndag 29 april 2012

Presentation av Teammedlem -Del 3

Jaha, vad skall man skriva om sig själv...?
44 årig "gubbe" om man jämnför sig åldersmässigt med Benny och Micke.

Jag heter Roger Söderström och bor i Boden tillsammans , med min fru och två tonårsdöttrar.




















Har sedan barnsben tyckt om att fiska och redan som liten grabb satt jag på en brygga och metade Abborre, och just denna art är en av mina absoluta favoritfiskar tillsammans med Havsöring och Lax. Min favoritplats vid Havsöringsfisket i Lule älv ligger mellan Reningsverket vid Bodsvedjan och Överskeppningen vid Råbäcken, den platsen har fått namnet "Rogers sten". Många av dom som fiskar från båt brukar ha just den stenen som riktmärke när dom orienterar sig fram över älven letandes efter öring.




På senare år har även havsfisket i Nordnorge blivit en favorit, och då framförallt fisket efter den mytomspunna Hälleflundran. Förra året fick jag möjlighet att följa med Micke Sundquist och Andreas Lidberg upp till Tromsö för en veckas fiske, och jag lyckades landa en Hälle på 159 cm, och enl. tabell så skall den då väga 57 kg, det man kan säga är att vid denna typ av fiske kan man inte fara dit med medelmåttiga grejer. Min ambasadör 7000-rulle kommer aldrig att bli sig själv igen....ligger i en låda och är i  mycket slitet skick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar